Anotace
„Mumraj o lásce a smrti“ patří k filmům, kterými do pokladnice československé nové vlny přispěl Antonín Máša. Podle vlastního námětu a scénáře, na němž spolupracoval s kameramanem Ivanem Šlapetou, realizoval záměrně enigmatický příběh odkazující k legendárnímu francouzskému snímku Alaina Resnaise Loni v Marienbadu (1961). Také příběh mladého básníka Petra Hudce (Petr Čepek) zpochybňuje možnost racionálního a definitivního poznání okolního světa. Hudec se v matoucím mikrosvětě titulního hotelu pokouší najít – a rozeznat – čistou lásku, nachází však jen odcizení a smrt. Stylová secesní hříčka, jež konvenuje i s dílem Franze Kafky, představuje v rámci domácí kinematografie nezvyklý experiment. Vyděluje se také z Mášovy režisérské filmografie, orientované zpravidla konkrétnějším, psychologickým či sociálním směrem.
Číst dále