Pixelarchiv

Pixelarchiv v kině:
Ženy v herní kultuře

Jaké je být ženou, která v Česku tvoří hry, recenzuje je, nebo o nich učí? Výhoda, prokletí, nebo se zkušenosti žen neliší od mužských? Posunuli jsme se někam od sexistických devadesátek? Existují rozdíly mezi ženami v herní kultuře u nás a v zahraničí?

U kulatého stolu budou o svých zkušenostech debatovat herní vývojářky, manažerky nebo novinářky, ženy různých generací, s rozmanitým zázemím a odlišnými profesními drahami. Společně přinesou pohled na práci ve světě her – od každodenních výzev spojených se sexismem až po pocity sounáležitosti, od stereotypů po změny, které se (snad) v posledních letech odehrávají. Cílem je ukázat pohled třeba odlišný od mužské majority, perspektivu, která stále není tolik slyšet v médiích a nepropíše se do domácích publikací o statečných otcích zakladatelích.

Na akci srdečně zveme všechny lidi z game devu, studující herních oborů i veškeré hráčstvo!

Vstup je volný, ale pokud chcete mít svá místa v sále jistá, registrujte se na našem webuAktuality týkající se akce můžete sledovat na facebookové události nebo na našem instagramu.

program

Promítání 10. dílu seriálu Game Story nazvaného Holki (Česká televize, 14 min) věnovaného českým herním vývojářkám
Úvodního slovo herní vědkyně Terezy Fousek Krobové, která se ve svém výzkumu věnuje českým herním vývojářkám a novinářkám
Panelová diskuze s ženami z herní kultury a s nadšeným publikem, moderují Tereza Fousek Krobová a Jan Kremer

HOSTKY

Jana Kiliánová
Začínala v IT, ale od roku 2013 se profesně věnuje ilustraci a komiksu. Je spoluautorkou internetového komiksu Korektor, který vyšel také knižně. Podílela se na vizuálu hry FixFox, oceněné na Game Access 2022. Její práce zahrnují key art, promo ilustrace i vlastní autorské projekty. Vyučuje na FAMU v oboru herní design a vedle ilustrace se věnuje popkultuře, videohrám či larpům.

Natálie Konečná

Herní vývojářka a art direktorka. Je spoluzakladatelkou studia Ateliér Duchů a jednatelkou festivalu studentské herní tvorby Lektvar. Vystudovala Ateliér herních médií na FaVU VUT, kde vytvořila mimo jiné hru Les (2020). Má za sebou crowdfundingové projekty (Obložené chlebíčky, 2021; desková hra Rozety a Rakety, 2022) a sérii interaktivních instalací Kompas (2022–2024). Působila v herním inkubátoru Gamebaze a v současnosti pracuje na novém herním projektu jako art direktorka.

Lída Kulhavá

Je studentkou game designu na vyšší odborné škole Scholastika a pracuje jako produkční v brněnském herním inkubátoru Gamebaze. Zaměřuje se na fenomén serious games a dlouhodobě ji zajímá propojení her, umění a společnosti.

Jana Seko

Vystudovala informatiku na Masarykově univerzitě. Více než pět let působila v herních studiích Bohemia Interactive a Ashborne Games, kde se věnovala marketingovým assetům a designu uživatelského rozhraní, například u titulů Vigor, Last Train Home či The Guild. Aktivně se účastní i organizuje game jamy a vytváří vlastní menší herní projekty.

Šárka Tmějová

Se věnuje herní publicistice, i když původně psát o hrách nechtěla. První recenzi publikovala v patnácti letech a od té doby se profiluje jako kritička i hráčka, která se pohybuje mezi mainstreamovou produkcí a nezávislými tituly. Nejvíce času strávila u zaklínačské trilogie, ale zajímají ji i hudební a kulturní přesahy videoher.

Katka „Suave“ Urbanová

Má více než patnáct let zkušeností s vedením lidí a devět let působí v herním vývoji, kde řídí týmy programátorů i designérů. Podílela se na organizaci diskusí Game On! nebo na přednáškách o duševním zdraví v herním průmyslu v rámci konference Game Access.

Organizátorstvo

Tereza Fousek Krobová – Jan Kremer
pixelarchiv@nfa.cz
Národní filmový archiv
Závišova 502/5
140 00 Praha 4 – Nusle, Česká republika

Místo konání

Kino Ponrepo
Bartolomějská 11
110 00 Praha 1, Česká republika
www.nfa.cz/cs/kino-ponrepo