
Pixelarchiv v kině:
Ženy v herní kultuře
Jaké je být ženou, která v Česku tvoří hry, recenzuje je, nebo o nich učí? Výhoda, prokletí, nebo se zkušenosti žen neliší od mužských? Posunuli jsme se někam od sexistických devadesátek? Existují rozdíly mezi ženami v herní kultuře u nás a v zahraničí?
U kulatého stolu budou o svých zkušenostech debatovat herní vývojářky, manažerky nebo novinářky, ženy různých generací, s rozmanitým zázemím a odlišnými profesními drahami. Společně přinesou pohled na práci ve světě her – od každodenních výzev spojených se sexismem až po pocity sounáležitosti, od stereotypů po změny, které se (snad) v posledních letech odehrávají. Cílem je ukázat pohled třeba odlišný od mužské majority, perspektivu, která stále není tolik slyšet v médiích a nepropíše se do domácích publikací o statečných otcích zakladatelích.
Na akci srdečně zveme všechny lidi z game devu, studující herních oborů i veškeré hráčstvo!
Vstup je volný, ale pokud chcete mít svá místa v sále jistá, registrujte se na našem webu. Aktuality týkající se akce můžete sledovat na facebookové události nebo na našem instagramu.
program
– Promítání 10. dílu seriálu Game Story nazvaného Holki (Česká televize, 14 min) věnovaného českým herním vývojářkám
– Úvodního slovo herní vědkyně Terezy Fousek Krobové, která se ve svém výzkumu věnuje českým herním vývojářkám a novinářkám
– Panelová diskuze s ženami z herní kultury a s nadšeným publikem, moderují Tereza Fousek Krobová a Jan Kremer
HOSTKY
Jana Kiliánová
Začínala v IT, ale od roku 2013 se profesně věnuje ilustraci a komiksu. Je spoluautorkou internetového komiksu Korektor, který vyšel také knižně. Podílela se na vizuálu hry FixFox, oceněné na Game Access 2022. Její práce zahrnují key art, promo ilustrace i vlastní autorské projekty. Vyučuje na FAMU v oboru herní design a vedle ilustrace se věnuje popkultuře, videohrám či larpům.
Natálie Konečná
Herní vývojářka a art direktorka. Je spoluzakladatelkou studia Ateliér Duchů a jednatelkou festivalu studentské herní tvorby Lektvar. Vystudovala Ateliér herních médií na FaVU VUT, kde vytvořila mimo jiné hru Les (2020). Má za sebou crowdfundingové projekty (Obložené chlebíčky, 2021; desková hra Rozety a Rakety, 2022) a sérii interaktivních instalací Kompas (2022–2024). Působila v herním inkubátoru Gamebaze a v současnosti pracuje na novém herním projektu jako art direktorka.
Lída Kulhavá
Je studentkou game designu na vyšší odborné škole Scholastika a pracuje jako produkční v brněnském herním inkubátoru Gamebaze. Zaměřuje se na fenomén serious games a dlouhodobě ji zajímá propojení her, umění a společnosti.
Jana Seko
Vystudovala informatiku na Masarykově univerzitě. Více než pět let působila v herních studiích Bohemia Interactive a Ashborne Games, kde se věnovala marketingovým assetům a designu uživatelského rozhraní, například u titulů Vigor, Last Train Home či The Guild. Aktivně se účastní i organizuje game jamy a vytváří vlastní menší herní projekty.
Šárka Tmějová
Se věnuje herní publicistice, i když původně psát o hrách nechtěla. První recenzi publikovala v patnácti letech a od té doby se profiluje jako kritička i hráčka, která se pohybuje mezi mainstreamovou produkcí a nezávislými tituly. Nejvíce času strávila u zaklínačské trilogie, ale zajímají ji i hudební a kulturní přesahy videoher.
Katka „Suave“ Urbanová
Má více než patnáct let zkušeností s vedením lidí a devět let působí v herním vývoji, kde řídí týmy programátorů i designérů. Podílela se na organizaci diskusí Game On! nebo na přednáškách o duševním zdraví v herním průmyslu v rámci konference Game Access.
Organizátorstvo
Tereza Fousek Krobová – Jan Kremer
pixelarchiv@nfa.cz
Národní filmový archiv
Závišova 502/5
140 00 Praha 4 – Nusle, Česká republika
Místo konání
Kino Ponrepo
Bartolomějská 11
110 00 Praha 1, Česká republika
www.nfa.cz/cs/kino-ponrepo