Promítáme v Ponrepu
„Postoj Osvobozených k realitě tu má až cosi štítivého, ať už ohledávají přímo věci nebo ať k nim spouštějí pouze sondu slov, věci označujících jmen. Štítivé jsou už Werichovy pohyby, když se v Pudru a benzinu pokouší rozložit lehátko; nejenom, že se do něj sám neustále zaplétá, leze přitom mezi jeho příčky i s příznačnou nechutí – či aspoň „blazeovaností“ –, jako by mu bylo předem směšné nejen lehátko, ale i komický výstup, k němuž má sloužit. Tím spíš ovšem tyto své rozpaky před světem rozehrají s Voskovcem v dialogu, kde mohou – aspoň částečně – vystoupit z akce do jejího kritického komentáře. Obyčejné lano se tu pro ně stává zcela metafysickým problémem (...). Dialog tu vyrůstá ze sebemenší záminky jako nezvratná demonstrace obludného a trvalého nedorozumění, osudného příkopu, který odděluje nejen oba partnery, ale taky – a především – Voskovce a Wericha od světa. Necharakterizovali své jevištní postavy sami jejich válečným zápalem v boji proti hmatatelné skutečnosti?“
Petr Král
Zařazeno ve filmovém cyklu
Film na Filmovém přehledu
Filmografické údaje
O filmu
Rok výroby | 1931 |
---|---|
Země | Československo |
Kategorie | film |
Žánr | komedie |
Typologie | hraný |
Minutáž | 92 min |
Režie | Jindřich Honzl |
Hrají | Jiří Voskovec, Jan Werich, Ela Šárková, Bohuš Záhorský, Vojta Plachý-Tůma, Josef Skřivan |
Kamera | Václav Vích |
Scénář | Jiří Voskovec, Jan Werich, Jindřich Honzl |
Architekt | Vilém Rittershain |
Výtvarník | František Zelenka |
Hudba | Jaroslav Ježek |
Zvuk | Marcel Wendling, Portier, Karel Smrž |
Materiály k filmu
K nahlédnutí
Tyto materiály jsou chráněny autorským právem a není možné je využívat. Pro účely propagace projekcí rádi zašleme snímky z filmů k tomu určené.